2007-03-02

Ezan ve Istanbul


Sayın Müftülük Yetkililleri

Öncelikle böyle bir hizmetin olduğuna inanamıyorum. Bu hizmet için teşekkürler.
Yani eğer bu e-postayı birisi okursa çok şaşıracağım.
Sultanhmet Camii inde ve hiçbir camide megafonla ezan okunmasın. Müezzin minareye çıkıp okusun. Geleneksel olanı da budur zaten.
Peygamber zamanında megafon ve müzik setleri var mıydı?
İnsan sesi, gerçek insan sesi bambaşka birşeydir, sonuna kadar açtığınız ayarı kötü yapılmış megafonlardan. İnsan sesi ile duyarlı bir davet yapılmalıdır ezan ile.Yoksa 'köyden indim şehire oldum imam' bari bağırayım da, hırsımı alayım şeklinde ezan okunmaz ! Ezan propaganda aracı değil, hoş bir davet olmalıdır.
Sadettin Kaynak buna en iyi örnektir. Gayet güzel bir sesle okunmuş taş plak kayıtları vardır. Alın onları dinleyin.

Saygılarımla

p.s. tabiiki hizmet 'fake' çıktı. Ben başka bir iş için Eminönü nün web sayfası ile ilgilenirken ilçe müftülüğü linkini gördüm ve dayanamadım. Gönderdiğm posta aynen geri geldi. Ama yine de işin peşini bırakmamak lazım. Ben Istanbul da doğdum ve büyüdüm ve bu seneye kadar bu kadar çirkin ve detone bir sesle ezan okunduğunu duymadım Istanbul da.
Özellikle Ortaköy ve Sultanahmet te duyduğum ezan değil de, sanki şarkı imiş gibi söylenen detone sese ne demeli bilmiyorum.
Ayrıca Türkiye nin başka şehirlerinde tam olması gerektiği gibi, yani duyarlı bir insan sesi ile okunan çok güzel ezan sesleri duydum.
Istanbul berbat bir durumda. Sanki Türk Sanat Müziği şarkıcısı olmak istiyorlarmış da, onun yerine imam olup tatminsiz kalmış egolarını avazları çıktığı kadar bağırarak tatmin etmek istiyorlarmış gibi bir durum var burda.
Birazda 'köyden indim şehire; burda kendimi garip ve zavallı hissediyorum, bari bağırayım da ruhum tatmin olsun!' der gibi bir başıbozukluk var sanki... Ezan davettir, propaganda aracı değil. Din insanları terbiye için vardır, ego tatmini için değil. İbadet ile gösteriş olmaz, bunun kuran da yeri vardır. İbadet Allah için yapılmalıdır, politik propaganda olsun diye değil!
Bazıları dağdan gelip, bağdakini kovmaya çalışabilir, ama herkes aptal değil.

Hiç yorum yok: