2007-02-23

Asian Currency Crisis 97 98

From the link above

'II. Origins and Evolution of the Asian Crisis

Needless to say, the origins and the nature of the Asian crisis are multifaceted and the forms of evolution are significantly different among Asian countries. But they all share one common phenomenon: large-scale inflow of foreign capital and its sudden outflow.'

17 Şubat taki bloglardan birinde Le Monde da yayınlanan bir yazı var 'Adalar' bölümünde. Yazıyı çok dikkatli okumadım açıkçası. Dünya ülkelerini tamamlama hırsıyla Japonya ile ilgili bir haber geçmişken koydum oraya. O blogta benim için önemli olan coğrafyanın bir ülke için ne kadar önemli olduğuna değinmek ve feminist bir metafizik hayal etmeye çalışmak idi.

Para da ama sonuçta somut bir değer ama internette o da herşey gibi 'cyber' laşıyor. (evet, 'siberleşiyor' da diyebilirdim ama demedim.) Hatta bir yazıda 97-98 Asya krizlerinin sebepleri arasında internetteki para akışının alışılmadık hızından bahsediliyor. Tabii doğru mu bilemem ama yine de, soyut ve somut kavramları açısından ilginç bence... Batı kültürü soyutu seven bir kültür. Açıkçası ben de soyutu haddinden fazla seven bir insanım. Soyutu sevmeyen bir insanın felsefe ve sanata ilgi duymasını gözümün önüne getiremiyorum... Ama yine de bir yerden sonra sanki somuta duyulan bir nefret varmış gibi gelmeye başlıyor bazı sahalarda. (Maalesef tam tersi daha yaygın, daha beter ve tehlikeli.)
Gereksiz bu düşüncelerden sonra asıl söylemek istediğime gelelim. Enteresan olan aşağı yukarı 10 yıl önceki Asya Krizinin de Japon Yeni nin değer kaybetmesiyle başlaması. Tabii bu demek değil ki yeni bir kriz geliyor. Ayrıca ben ekonomiden anlayan bir insan değilim. Ama Asya krizini unutmamıştım, çünkü tam o yıllarda ben Siyasal Bilgiler de bir derse gidiyordum 'Ulus Devletin Egemenliğini Tehdit eden Kurumlar' diye sanırım...

Hiç yorum yok: