2007-02-24

Giotto 1267 1337



Giotto aslında bir ressam ama benim aklıma nedense hep şu yanda gördüğünüz çikulatalar geliyor bu lafı
duyunca ve komiğime gidiyor... Ayrıca internette Giotto hakkında istediğim bilgileri ve resimleri bulamazken 19 yaşında birinin bloguna rastladım. Çok şirin. Onun da kedisinin ismi Giotto imiş. Kedi ismi olarak da çok hoş, ama aziz veya ressam ismi olarak gerçekten yanlış seçim :-)
themaskerina.spaces.live.com/
***

devam: 'Mourning Christi' işte bu bahsettiğimiz Giotto nun bir resmi.( Eminim başka Giotto lar da vardır...) Van Gogh hakkında bir biyografi okurken geçiyordu, ben de hemen cyber laştırdım onu...:-) 'Mourning Christi' Batı sanatında önemli bir tema. Her ne kadar ilk hristiyanlar batılı değil doğulu iseler de ve hristiyanlık Asya da oluşan bir din de olsa, hristiyanlığın yerelleştirilmesi gerekiyordu bütün Avrupa da kabul görmesi için.
'Mourning Cristi' ölen İsa nın arkasından üzülmek demek gibi bir şey... Yas tutmak... Ama bu resim çok tatlı, çünkü herşeye rağman mutlu çizilmiş bir resim bu. Kuzeyin zayıf, sıska cesetlerinden, mutsuz, karanlık, ciddi yüzlerinden farklı bu resim... Kuzey güney farkı olabilir mi, bilmiyorum...
Aşağıdaki resim gerçekten bizim bahsettiğimiz Giotto dan mı bilmiyorum ama o da 'mutlu' bir resim. Aydınlık, tatlı bir resim. Germenler ve Romalılar arasındaki farklar bu resimler de bile kendini gösteriyor galiba...

Hiç yorum yok: